Cadillac uviedol na slovenský trh nový model – ATS

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Cadillac ATS
Foto: Cadillac

BRATISLAVA 1. februára (WEBNOVINY) – So značkou Cadillac to bolo na Slovensku v minulosti všelijaké. Už tu aj boli, potom zase nie, no teraz sú tu opäť a nie len vďaka zaujímavým modelom to vyzerá, že ešte dlho budú. Minulý rok nebol pre automobilku Cadillac práve najsilnejší. Na trh neprišiel žiaden zásadný nový model a táto značka u nás iba začínala (opäť). Predalo sa len desať áut, čo z Cadillacu robí mimoriadne exkluzívnu záležitosť. Predaj zastrešuje spoločnosť TODOS s.r.o. a jediným predajným miestom je „showroom“ na Panónskej ceste 32 v Bratislave.

V hľadáčiku má tých najlepších

O Cadillacoch sa hovorí, že sú to „americké Mercedesy“. Pre Američana neexistuje lepšia domáca automobilka, ako je Cadillac. Je to proste vrchol tamojšej produkcie, no u nás v Európe ľudia väčšinou dávajú prednosť niektorej značke z nemeckej „svätej trojice“: Audi, BMW, Mercedes.

Cadillac robí prevažne väčšie autá, no Európanov sa snaží získať si menšími modelmi. Naposledy to v strednej triede skúšal s modelom BLS. Bolo to krásne auto, no zdieľalo techniku so Saabom 9-3 a Oplom Vectra. Tá samozrejme nebola zlá, no zákazníci prémiových značiek sa nenechali opiť rožkom. S pohonom iba predných kolies sa v tomto segmente totiž dosť ťažko konkuruje.

Cadillac ATS
Foto: Cadillac

Cadillac to preto prestal skúšať tou menej bolestivou cestou a zvolil si tú najťažšiu, ktorá stála nemalé peniaze – vývoj úplne nového modelu strednej triedy. Konštruktéri začínali s čistým papierom, čo dáva najväčší priestor na realizáciu.

Výsledkom je Cadillac ATS – sedan strednej triedy s motorom uloženým vpredu pozdĺžne a pohonom zadných kolies. Za príplatok je pochopiteľne k dispozícii aj pohon všetkých štyroch kolies. Už od začiatku vývoja kládli konštruktéri veľký dôraz na nízku hmotnosť. Predná kapota, podobne ako aj predná náprava, je z hliníka. Hliník ale aj horčík bol použitý aj na ďalších miestach. Výsledkom je hmotnosť 1540 kg a jej takmer ideálne rozloženie 51:49 v prospech prednej nápravy.

Zatiaľ iba jeden motor, turbodiesel dorazí neskôr

Na Slovensku sa Cadillac ATS predáva iba s jedinou motorizáciou. Ide o celohliníkový benzínový štvorvalec prepĺňaný turbodúchadlom, ktorý z objemu dva litre produkuje veľmi slušných 203 kW (276 k) a 353 Nm. Výborné je, že 90% krútiaceho momentu je k dispozícii už od 1500 ot./min.

Cadillac ATS
Foto: Cadillac

S týmto motorom pod kapotou je Cadillac ATS na stovke za rovných šesť sekúnd, pričom v kombinovanom cykle by mu malo stačiť 8,6 litra benzínu na 100 km. Tieto údaje platia pre autá so štandardne dodávanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. S príplatkovým šesťstupňovým automatom je Cadillac ATS údajne rýchlejší a úspornejší. Na stovku sa rozbehne za 5,9 sekundy a v kombinovanom cykle by sa mal uspokojiť s 8,2 litra benzínu na 100 km.

Ponuku motorov pre model ATS by mal v budúcnosti rozšíriť turbodiesel, keďže práve prepĺňané naftové agregáty sú v Európe veľmi populárne aj v tejto triede. S benzínovým šesťvalcom, ktorý je k dispozícii v USA, sa pre európsky trh nepočíta.

Jazda

Pri príležitosti uvedenia nového modelu na trh sme mali možnosť absolvovať krátku predvádzaciu jazdu. Nebol čas na nejaké dôslednejšie analýzy, ale môžem povedať, že prvý dojem u mňa toto auto zanechalo veľmi dobrý.

Značka Cadillac má svoj typický dizajnový štýl, ktorý jej veľmi pristane. Je dobré, že sa ho drží a postupne ho rozvíja. Na prvý pohľad je totiž jasné, že model ATS je Cadillac. Svoju príslušnosť k tejto značke dáva jasne najavo zaoblenými hranami.

Cadillac ATS
Foto: Cadillac

Kvalita interiéru je naozaj prvotriedna, alebo prémiová ak chcete. Nenájdete tam žiadne napodobeniny, koža je pravá, drevo tak isto a aj karbónové dekorácie sú skutočné. Skrátka, pojem „lacné plasty“ Cadillac ATS nepozná. Aj interiér je podobne ako exteriér tvarovaný veľmi pútavo a moderne.

Pri pohľade na technické parametre motora musí byť každému jasné, že toto auto vie poriadne zatlačiť do sedadla. Prejav motora je však veľmi umiernený. Záťah je naozaj pôsobivý, no zvuková kulisa takmer žiadna. Je teda zjavné, že auto je robené skôr na komfort ako na nejaké pretekanie, aj keď dynamika motora je veľmi slušná a riadenie je príjemne presné a priame.

Cadillac ATS
Foto: Cadillac
Cadillac ATS
Foto: Cadillac
Cadillac ATS
Foto: Cadillac
Cadillac ATS
Foto: Cadillac
Cadillac ATS
Foto: Cadillac

Ceny

Cadillac ATS ako konkurent Audi A4, BMW radu 3, Lexusu IS, Mercedesu triedy C a Volva S60 začína na slovenskom trhu s cenou 38 808 €. V tejto cene však máte 276-koňový motor, keďže iný v ponuke nie je. Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka a pohon zadných kolies. Za príplatok je k dispozícii automatická prevodovka aj pohon 4×4. Vyberať môžete zo štyroch úrovní vybavenia.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať