Chevrolet nastavuje kurz na zábavu

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Chevrolet Code 130R
Foto: Chevrolet

BRATISLAVA 16. januára (WEBNOVINY) – V Chevrolete zistili, že v USA žije približne 80 miliónov občanov vo veku do 30 rokov s celkovou kúpnou silou trilión dolárov (zhruba 781 biliónov eur), ktorí by mohli predstavovať pre túto americkú automobilku potenciálnych zákazníkov. Keďže takýto počet ľudí predstavuje až 40 % celkovej zákazníckej základne automobilky Chevrolet, rozhodli sa zamerať na potreby tejto cieľovej skupiny a dať im presne to, čo chcú, nie to, čo si iba v Chevrolete myslia, že chcú.

Z prieskumu vyplynulo, že mladí ľudia chcú funkčnosť na úrovni sedanov kombinovanú s estetikou kupé. Mladá generácia tiež vyžaduje interiérovú konektivitu a pohodlie vrátane inovatívnych úložných priestorov, WiFi, integráciu smartphonu so systémom Chevrolet MyLink a head-up displejom. Auto by malo mať približne 150 koní a spotreba paliva by nemala presiahnuť šesť litrov na 100 km. Poďme sa teda pozrieť na dva koncepty, ktorý vznikli na základe týchto požiadaviek.

Code 130R

Prvý koncept s označením Code 130R prichádza s pomerne jednoduchým, klasickým dizajnom a vzpriameným profilom. Na tomto štvormiestnom kupé sú však zaujímavé najmä dve veci – auto má pohon zadných kolies a pod kapotou benzínový turbomotor s elektronickou asistenciou eAssist. Ide v podstate o podobné riešenie, ktoré už Japonci používajú v Honde CR-Z pod označením IMA (Integrated Motor Assist). Štúdia Code 130R je teda vďaka pomoci elektromotora v podstate hybrid. Elektromotor totiž pomáha svojim krútiacim momentom pri akcelerácii.

Chevrolet Code 130R
Foto: Chevrolet

Chevrolet Code 130R
Foto: Chevrolet
Chevrolet Tru 140S
Foto: Chevrolet
Chevrolet Tru 140S
Foto: Chevrolet
Chevrolet Tru 140S
Foto: Chevrolet

Tru 140S

Aj druhá dizajnovú štúdia má osloviť mladých. Ide teda opäť o štvormiestne kupé, resp. trojdverový hatchback, ak chcete. Toto auto už ale nemá pohon zadných kolies. Využíva podvozkovú platformu Chevroletov Cruze a Volt. Motor teda roztáča kolesá prednej nápravy.

Na druhej strane možno má trochu pútavejší dizajn. Cieľom totiž bolo, aby tento koncept vyzeral sebaisto, exoticky, draho a rýchlo. To, či sa to dizajnérom podarilo, sa bude istý čas skúmať.

Z Detroitu pocestuje dvojica štúdií Chevrolet na najdôležitejšie autosalóny, kľúčové lifestylové podujatia, individuálne diskusie a iné miesta, ako napr. univerzitné kampusy. Chevrolet tiež zapojí zákazníkov prostredníctvom sociálnych sietí.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať