Predaje Škoda Auto v júli opäť stúpli

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať

BRATISLAVA 13. augusta (WBN/PR) – Škoda Auto aj v júli potvrdila svoj pokračujúci trend rastu. Počet vozidiel dodaných zákazníkom od začiatku roka konštantne stúpal a k 31.07.2010 dosiahol počet 437 260 kusov, čo predstavuje nárast o 13,4 % oproti minulému roku. Len v júli tohto roku si Škoda Auto s 58 513 predanými vozidlami pripísala plus 4,8 % oproti júlu 2009.

Veľký podiel na tomto pozitívnom výsledku má čínsky trh, na ktorom počet predaných vozidiel v júli 2010 oproti rovnakému mesiacu minulého roku vzrástol o 54,3 %. To predstavuje 15 549 vozidiel. Škoda si počínala výborne aj na iných trhoch. V zámorských regiónoch sa v prvých siedmich mesiacoch tohto roku podarilo zvýšiť odbyt o 70,4 %. Vo východnej Európe dosiahla Škoda napriek pretrvávajúcim ťažkým podmienkam na trhu nárast o 9,3 %.

Spoločnosť Škoda Auto zaznamenala nárast predaja aj na domácom trhu. Českí zákazníci si zakúpili od januára do júla 2010 celkom 34 454 vozidiel. To je o 11,4 % viac ako minulý rok, čo predstavuje 35,1 % podiel značky Škoda na domácom trhu.

Druhým najväčším odbytiskom tradičnej českej značky po Číne ostáva Nemecko. Len v júli tu bolo zaregistrovaných 7 667 vozidiel Škoda. V porovnaní s rokom 2009, ktorý bol vďaka „šrotovnému“ výnimočný, síce odbyt v období od januára do júla 2010 poklesol o 38 %, oproti rovnakému obdobiu „štandardného“ roku 2008 však stúpol počet novo prihlásených modelov Škoda na celkom 75 223. Značka tak v Nemecku ostáva importérom číslo jeden.

Najobľúbenejšie vozidlá Škoda v júli 2010 (v porovnaní s júlom 2009): Octavia (23 988 vozidiel/+11,9 %), Fabia (17 669 vozidiel/-24,7 %), Superb (7 653 vozidiel/+187,6 %), Yeti (3 966 vozidiel), Octavia Tour (2 847 vozidiel/-12,9 %), Roomster (2 390 vozidiel/-46,7 %).

Reinhard Fleger, člen predstavenstva Škoda Auto pre oblasť predaja a marketingu, zhrnul aktuálny vývoj: „Tieto čísla ukazujú dôveru, ktorú naši zákazníci po celom svete prechovávajú k značke Škoda a k jej produktom. Je to pre nás rovnakou mierou motivácia aj záväzok.“

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda Auto