Renault Captur: štúdia dobrodužného crossovera

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Captur
Foto: Renault

BRATISLAVA 10. februára (WEBNOVINY) – Renault predstaví už druhý koncept, ktorý sa nesie v duchu novej dizajnovej stratégie. Tú započal koncept športového automobilu s označením DeZir, ktorý mohli obdivovať návštevníci posledného parížskeho autosalónu. Štúdia Captur je športovo ladený crossover, ktorý veľkosťou zapadá medzi Clio a Mégane. Zaujímavosťou je pevná snímateľná strecha. Veľmi zaujímavo je navrhnutý aj interiér. Kabínu zdobia rôzne fluorescentné detaily, ktoré sú zvýraznené konštantným prúdom svetla.

Auto samo o sebe veľmi nevyzerá, že by sa malo v blízkej budúcnosti dostať do sériovej výroby. Skôr by som tipoval, že sa na sériové modely prenesú iba niektoré dizajnové prvky z konceptu Captur. Čo by sa však do výroby dostať mohlo, je motor. Pod kapotou pracuje nový 1,6-litrový vznetový motor preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. Motor tak z objemu 1,6-litra produkuje až 118 kW (160 k), čo je naozaj skvelý výsledok. Litrový výkon motora je rovných 100 koní. Pôsobivá je aj hodnota maximálneho krútiaceho momentu – 380 Nm a to už od 1 750 ot./min. Motor je spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Technickou zaujímavosťou je inovatívny diferenciál, ktorý má uľahčiť rozjazdy na klzkom povrchu. Akonáhle začne koleso prešmykovať, diferenciál s celkom novým samouzamykacím mechanizmom prenesie všetok, alebo iba časť výkonu motora na koleso, ktoré má väčšiu priľnavosť.

Renault Captur
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Captur
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Captur
Foto: Renault

Foto: Renault

Renault Captur
Foto: Renault

Foto: Renault

Novinkou je tiež systém Visio – inovácia, ktorá používa prednú kameru namontovanú na vrchu čelného skla na poskytovanie asistenčných funkcií vodičovi. Táto nová technológia je schopná vložiť virtuálne objekty do obrazu reálnej cesty pred vodičom, ktorý sa zobrazuje na centrálnom displeji. Ide o princíp „rozšírenej“ reality, ktorej cieľom je zlepšiť vodičovo vnímanie okolitého sveta pridaním účelovo navrhnutých prvkov. Systém by mal napomáhať znižovať stres z riadenia.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault