Tatra Phoenix sa predstavuje

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Tatra
Foto: Tatra

BRATISLAVA 8. augusta (WEBNOVINY) – Holandský výrobca nákladných automobilov DAF vlastní 19 % českej Tatry, vďaka čomu môže „Tatrovka“ využívať niektoré komponenty DAF-u. V prípade novej Tatry Phoenix je to kabína DAF CF 85, ktorá je pre Tatru Phoenix k dispozícii v krátkej aj dlhej verzii (s priestorom na spanie).

Motor dodala spoločnosť Paccar. Ide o kvapalinou chladený vznetový šesťvalec prepĺňaný turbodúchadlom. Motor s objemom 12,9-litra bude k dispozícii v štyroch výkonových variantoch. Základná verzia má výkon 265 kW (360 k) a krútiaci moment 1 775 Nm. Nasleduje verzia s výkonom 300 kW (408 k) a krútiacim momentom 2 000 Nm. Tretia verzia produkuje 340 kW (462 k) a 2 300 Nm. Najvýkonnejší variant sa môže pochváliť výkonom 375 kW (510 k) a krútiacim momentom 2 500 Nm. Motor spolupracuje so 16-stupňovou prevodovkou ZF s manuálnym, alebo automatizovaným radením. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 85 km/h.

Nová Tatra Phoenix sa bude vyrábať s dvomi, tromi, alebo štyrmi nápravami. V závislosti od počtu náprav bude k dispozícii pohon všetkých kolies 4×4, 6×6, 8×8, alebo aj 8×6. V prípade vozidiel s pohonom všetkých kolies je pohon prednej nápravy kedykoľvek odpojiteľný/pripojiteľný bez nutnosti zastavovať vozidlo.

Tatra Phoenix
Foto: Tatra

Foto: Tatra

Tatra Phoenix
Foto: Tatra

Foto: Tatra

Tatra Phoenix
Foto: Tatra

Foto: Tatra

Tatra Phoenix
Foto: Tatra

Foto: Tatra

Legendárny podvozok Tatra

České „Tatrovky“ sa po celom svete preslávili vďaka unikátnemu riešeniu podvozka. Už 80 rokov totiž využívajú unikátnu konštrukciu s centrálnou nosnou rúrou, v ktorej je ukryté rozvodové ústrojenstvo. Rám tvorený centrálnou rúrou a priečkami zabezpečuje extrémne vysokú tuhosť nosného systému vozidla, ktorý je oproti bežnej rámovej koncepcii výrazne tuhší pri namáhaní krútením aj ohýbaním.

Kolesá sú na podvozku typickej „tatrováckej“ konštrukcie zavesené na výkyvných polonápravách a majú vzduchové odpruženie. Vďaka svetlej výške 300 mm a nájazdovými uhlami 31° vpredu a 35° vzadu sa tak Tatra Phoenix v teréne určite nestratí. Výrobca navyše oznámil predĺženie záruky na 36 mesiacov alebo 300 000 km.

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať