Test: Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi EDC

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

BRATISLAVA 6. septembra (WEBNOVINY) – Už pri teste Méganu CC som chválil dizajn štandardného päťdverového Méganu. Rovanko ako v prípade kupé-kabrioletu, aj pre Grandtour platí, že na dobrom základe sa ľahko stavia. Dizajnérom sa podarilo v zadnej časti plynulo nadviazať na charakteristické črty Renaultu Mégane. Aj kombi verzia teda pôsobí veľmi dynamicky. Štipku exotiky dodávajú autu zaujímavo tvarované zadné svetlá, ktoré mierne vystupujú do priestoru.

Interiér

Interiér Reanultu Mégane Grandtour už poznáme z Méganu CC, ale aj z Renaultu Fluence. Nič zásadné sa vo vnútri oproti spomínaným dvom modelom nezmenilo. Čo sa týka priestorových pomerov, Mégane Grandtour je na tom veľmi podobne ako Fluence. Rázvor osí kolies je identický (2 703 mm – o 62 mm viac, ako päťdverový Mégane) a batožinový priestor ponúka v základnom stave 491 litrov (Fluence 496). Po sklopení zadných sedadiel je však možné zväčšiť ho až na 1 567 litrov, v čom teda spočíva hlavná výhoda karosérie typu kombi.

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Motor

Práve v tejto oblasti ma Mégane Grandtour najviac prekvapil. Pod jeho kapotou totiž pracovala najsilnejšia verzia motora 1.5 dCi, ktorá dosahuje výkon 81 kW (110 k) a disponuje krútiacim momentom 240 Nm, ktorý je dostupný už od 1 750 ot./min. Aj keď nedávno testovaný Fluence zaostáva na papieri iba minimálne (78 kW, 240 Nm pri 2 000 ot./min.), rozdiel je pomerne veľký. Zatiaľ čo motor vo Fluence trápila dosť výrazná „turbodiera“, v Mégane po nej nie je ani stopy. Pritom má krútiaci moment rovnakú hodnotu. Akurát že v Mégane vrcholí o 250 ot./min. skôr. Zdá sa to byť málo, ale na celkovom priebehu krútiaceho momentu je to cítiť.

Absolútnou novinkou je dvojspojková prevodovka EDC (Efficient Dual Clutch). Renault sa vďaka nej stal jednou z mála „ľudových“ automobiliek, ktoré v podobe dvojspojkovej prevodovky ponúkajú komfort automatickej prevodovky a spotrebu paliva manuálnej prevodovky. Šesťstupňová robotizovaná skriňa navyše radí nie len rýchlejšie ako tie najlepšie automaty, ale aj rýchlejšie ako dobrý šofér s manuálnou prevodovkou.

So spotrebou paliva je na tom veľmi dobre. Nie však až tak úžasne, ako udáva výrobca. Trochu si totiž protirečí, pretože v propagačných materiáloch o prevodovke EDC spomína rovnakú spotrebu paliva ako v prípade manuálnej prevodovky. V údajoch o spotrebe však figurujú menšie čísla, ako pri slabšej verzii motora 1.5 dCi s manuálnou prevodovkou.

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Podľa mojej skúsenosti zvyknú mať autá s dvojspojkovými prevodovkami naozaj rovnakú až nižšiu spotrebu, ako autá vybavené klasickou manuálnou prevodovkou. Renault Mégane Grandtour nie je výnimkou, no tie absolútne čísla sú trošku väčšie, ako udávajú výsledky z idealizovaných meracích testov. Počas nášho testu sa spotreba v meste pohybovala okolo siedmich litrov a mimo mesta si Mégane Grandtour s dvojspojkovou prevodovkou vypýtal iba 5,5 litra nafty na 100 km, čo považujem za výborný výsledok.

Jazda

Aj v tejto oblasti Mégane Grandtour vyniká. Vďačí za to vlastnostiam, ktoré zdedil od klasického päťdverového Méganu, z ktorého vychádza. Aj keď ide o rodinné kombi, v aute sedíte príjemne nízko. Navyše, celé auto je prekvapivo nízke, čo si uvedomíte, až keď pri ňom stojíte. Nízka karoséria, nízke sedenie, to všetko spôsobuje, že ťažisko je celkovo nižšie. Pýtate sa prečo v prípade rodinného kombi s dieselovým motorom pod kapotou hovorím o ťažisku? No lebo aj keď je to zdanlivo nepodstatná vec, výrazne prispieva k aktívnej bezpečnosti. Ak totiž pošlete Mégane Grandtour do prudšej zákruty, ani vo vyšších rýchlostiach neprotestuje a bez problémov vykrúži volantom vytýčený oblúk.

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Resumé

Kvôli výrazne splývajúcej zadnej časti možno nie je Mégane Grandtour tým najpraktickejším kombi na trhu. Nedopomáhajú mu k tomu ani nešikovne sa sklápajúce zadné sedadlá. Určite však patrí medzi tie najkrajšie „kombíky“, ktoré sa dnes dajú kúpiť. Navyše, jazdí skvelo. Ak teda napríklad z rodinných dôvodov potrebujete kombi, no nechcete jazdiť v nudnej „krabici“, skúste si pozrieť aj Renault Mégane Grandtour. A čo sa týka motora a novej dvojspojkovej prevodovky EDC, môžem len doporučiť.

Základná cena modelu – Renault Mégane Grandtour 1.6 16v Authentique: 13 190 €

Základná cena testovanej verzie – Renault Mégane Grandtour 1.5 dCi EDC Dynamique: 19 490 €

Technické údaje:

Motor

Typ motora:

radový, vznetový

Valce/ventily:

4/16

Zdvihový objem (cm3):

1461

Najvyšší výkon (kW / ot./min.):

81 / 4000

Najvyšší krút. moment (Nm / ot./min. ):

240 / 1750

Prevádzkové vlastnosti

Maximálna rýchlosť (km/h):

190

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s):

12,1

Spotreba – mesto/mimo/kombi (l/100 km):

5,3 / 3,9 / 4,4

Rozmery a hmotnosti

Batožinový priestor (l):

491/1567

Objem nádrže (l):

60

Prevádzková hmotnosť:

1360

Rozmer pneumatík:

205/50 R17

Dĺžka (mm):

4559

Šírka (mm):

1804

Výška (mm):

1507

Rázvor (mm):

2703

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Renault Mégane Grandtour
Foto: Ondrej Rabatin

Foto: Ondrej Rabatin

Ondrej Rabatin / Webnoviny.sk

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Renault