Zisk automobilky Škoda vzrástol o takmer 50 percent a najpredávanejšia bola Octavia

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Škoda Auto
Foto: ilustračné, www.facebook.com
Tento článok pre vás načítala AI.

Škoda Auto dosiahla v prvých troch štvrťrokoch tohto roka prevádzkový zisk 1,26 mld. eur. Medziročne to predstavuje nárast o 47,2 %.

Rentabilita tržieb automobilky sa zvýšila na 6,4 %. K pozitívnemu vývoju prevádzkového zisku prispel najmä zvýšený predaj plne elektrického modelového radu Enyaq.

Dostupnosť dielov

Spoločnosť však očakáva, že celý rok 2023 bude negatívne ovplyvnený obmedzenou dostupnosťou dielov od dodávateľa v Slovinsku, ktorý bol postihnutý povodňami.

„V prvých troch štvrťrokoch tohto roka sa nám podarilo stabilizovať naše dodávateľské reťazce. Okrem toho sme dosiahli medziročný nárast rentability tržieb o 0,8 percentuálneho bodu na 6,4 %. Tento výsledok je ešte stále ovplyvnený ukončením aktivít spoločnosti Škoda Auto v Rusku,“ uviedol člen predstavenstva spoločnosti Škoda Auto za oblasť financií a IT Holger Peters.

Celkovo automobilka dodala od januára do konca septembra zákazníkom na celom svete 642 200 vozidiel. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka je to nárast o 97 700 automobilov.

Každý piaty automobil

Najpredávanejší model Octavia dosiahol vďaka predaju 145 000 vozidiel medziročný nárast o 35,8 %. Viac ako každý piaty dodaný automobil značky Škoda pochádzal z tohto modelového radu.

Škoda Auto je už 30 rokov súčasťou koncernu Volkswagen. Prevádzkuje tri výrobné závody v Českej republike, má výrobné kapacity v Číne, na Slovensku a v Indii, väčšinou prostredníctvom koncernových partnerstiev, ďalej taktiež na Ukrajine v spolupráci s lokálnym partnerom.

V súčasnosti zákazníkom ponúka 11 modelových radov osobných automobilov. Celosvetovo zamestnáva viac než 40 000 ľudí a je aktívna na viac ako 100 trhoch.

Ďalšie k téme

Zdieľať na Facebooku Zdieľať Odoslať na WhatsApp Odoslať
Firmy a inštitúcie Škoda AutoVolkswagen